🍀شرح جلسه‌ی سی‌ و هشتم🍀


دانشگاه Leuven خرداد 19, 1400 دقیقه مطالعه
iOS 14

حاضرین: فرشته، مسعود، الهام، سعیده، مجتبی، سپهر و صبا

📖 کتاب در باب حکمت زندگی، نوشته آرتور شوپنهاور، سال ۱۸۵۱

⚘ این جلسه بخش‌های ابتدایی کتاب رو بررسی کردیم و پیش‌گفتار و فصل اول رو با دقت بالایی پوشش دادیم و تحلیل کردیم. دیدیم که نگاه شوپنهاور متأثر از اندیشه کانت و گوته است و از جهان‌بینی هندی و بودا هم تأثیر گرفته.

⚘ فصل اول دورنمایی کلی از کتاب ارائه میده و موضوع رو به سه بخش اصلی تقسیم میکنه:
۱. آنچه هستیم
۲. آنچه داریم
۳. و آنچه می‌نماییم
از دیدگاه #شوپنهاور “آنچه هستیم”، بسیار بیشتر از “آنچه داریم” یا “می‌نماییم” باعث سعادتمند بودن یا نبودن انسان میشه. چرا که نقش شخصیت، سلامت و خصوصیات اخلاقی رو خیلی قوی‌تر از دارایی‌، آبرو، مقام، شهرت و همه آنچه بیرون از انسان در جریان هست، در خوشبختی مؤثر میدونه.

⚘ در جلسه‌ی هفته آینده ادامه کتاب #در_باب_حکمت_زندگی رو پی خواهیم گرفت و پیرامون فصل دوم صحبت خواهیم کرد. فرصت خوبی خواهد بود تا دوستانی که به موضوع علاقه‌مند هستند ولی هنوز کتاب رو شروع نکردند، خودشون رو به برنامه برسونند.
****

🔸 اما در جلسه فردا درباره‌ فیلم Being John Malkovich صحبت خواهیم کرد. همینطور به بهانه ۲۰ خرداد، روز صنایع دستی، بخشی از جلسه رو به آشنایی با صنایع دستی اقوام مختلف ایرانی اختصاص خواهیم داد. برای اینکه گفتگوی مفید و جذابی داشته باشیم، نیاز هست که هر یک از اعضا چند نمونه از صنایع دستی منطقه‌ خودشون رو به گروه معرفی کنند و کمی از کاربرد، جنس و نحوه ساخت یا بافتش برامون صحبت کنند.

جلسه ساعت ۷ برگزار خواهد شد.
تا فردا🌼

 

#Meeting_minutes
#Meeting_agenda

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه