در مورد کمپس ایرنا و پیدا کردن خانه


دانشگاه Leuven مرداد 22, 1400 دقیقه مطالعه
iOS 14

در مورد #کمپس_ایرنا و پیدا کردن #خانه

Written by: Maede

موقعی که من قصد اومدن به لوون رو داشتم، دنبال استودیوی مناسب دونفر میگشتم. در سایتهایی که احتمالا اشنایی دارید مثل immoweb، Kotwijs و… من فرصت کمی داشتم و ترجیحم این بود که از ایران جایی رو قطعی کنم و بیام که کارام اینجا سریعتر پیش بره.

با راهنمایی دوستان با کمپس ایرنا آشنا شدم که پلان و عکسهای بعضی واحداش رو تو سایت Kotwijs میتونین ببینین. استودیوهایی که دیوار آجری دارن مربوط به این مجتمع هستن. زمانی که من دنبال واحد بودم خیلی آپشن زیادی نداشتم و رزدینسهای دانشگاه هم پر بود.

کمپس ایرنا مال دانشگاه نیست ولی فکر میکنم قراردادشون با دانشگاه بررسی شده و یه نسخه از قرارداد ترجمه شده رو براتون ارسال میکنن.

۱. متراژ واحدها:
اینجا ۳ ساختمون اصلی داره که هرکدوم از اینا شامل بلوکهای مختلفی میشن. B، C, BC, F و… متراژ از ۱۸ متر هست تا ۵۰ متر.قیمت ها با توجه به نوع بلوک فرق میکنه. بعضی واحدها تراس دارن برخی نه. واحدهای متراژ بالاتر برای دو نفر مناسب هستن. در قرارداد نوشته شده برخی از بلوکها قابلیت دامیسیل ندارن. پس چک کنین تا مطمئن باشید

۲. شرایط:
مستاجر باید دانشجو و حداکثر ۳۰ ساله باشه. بچه و پت ممنوعه.

۳. وضعیت کلی ساختمون:
ساختمون قدیمیه. کف اتاقها موکته. بعضی واحدها بیشتر و بهتر بازسازی شدن. برخی واحدها پارکت دارن. البته همه پنجره ها دوجداره شده طبق گفته شون. درها رو هم دارن عوض میکنن. سر و صدا گاهی شبها ممکنه مهمونی و… باشه برای من اذیت کننده نیست. قدیمی بودن ساختمون رو گفتم چون ممکنه اول تو ذوقتون بخوره ولی غیرقابل تحمل نیست.
ویو و نورگیر اغلب واحدها خیلی خوبه. آسانسور بلوک من خوبه مشکلی نیست.

۴. لوکیشن:
نزدیک به کمپس آرنبرگ ولی مسیر باید با دوچرخه یا پیاده برید. شما ممکنه جای دورتری خونه بگیرید ولی با اتوبوس راحتتر به دانشکده‌تون برسید. ولی مسیر خیلی قشنگی تا آرنبرگ داره.
نزدیک به فروشگاه‌های کلرویت، کرفور، الدی و دلییز. این مزیت مهمی برای اینجاست بنظرت. همینطور نزدیک به دو ایستگاه اتوبوس. نزدیک به ولو. در کل لوون شهر کوچیکیه و جاهای دیگه هم باشید نگرانی فاصله وجود نداره البته

۵. هزینه‌ها:
قیمت نسبت به واحدهای کامل بازسازی شده داخل رینگ مناسبتره. بسته به نوع و متراژ متغیره. دیپازیت اندازه ۲ ماه. ماهی ۵۰ تا ۷۰ یورو هزینه آب و گرمایش و … میگیرن در اخر سال اگر کم و زیاد استفاده کرده باشید مابه التفاوت دریافت/پرداخت میشه. پول اینترنت و برق هم با خودتونه.

۶. تفکیک زباله ضروری نیست

۷. لوازم زندگی:

لباسشویی و خشک کن ۲ تا برای کل مجموعه هست. خیلی وضعیت جالبی نداره ولی خب مشکلی هم نیست اگه سخت نگیرید. نزدیکی اینجا هم لاندری هست بیرون ولی گرونتره و خب رفت و امدش هم هست.
یخچال و تخت و خوشخواب و مبل و کمد و صندلی و… معمولا تو واحدها هست. از نظر وجود و از نه نظر کیفیت.

۸. فرانک سرایدار
من برخورد بد و خاصی باهاش نداشتم. ممکنه تجربه دیگران فرق کنه.

در خصوص موارد دیگه مثل گرمایش، هزینه های اضافی انتهای سال( مصرف آب و…)، تمدید/عدم تمدید قرارداد و … من هنوز تجربه ای ندارم. امیدوارم مشکلی پیش نیاد.

در کل، برای من خیلی خوب بود که زودتر تونستم مستقر بشم. از بچه هایی که معرفی کردن و اینجا کمک کردن خیلی ممنونم.

#خونه #campus_irena #تجربه

برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه